Handelsbetingelser - Rosecollection.dk

Rosecollection.dk
Title
Gå til indhold
Kontakt os
Handelsbetingelser– gældende fra 1 November 2022

Generelle oplysninger
Rosecollection
Overdrevsvej 51, 3250 Gilleje
Telefon +45 22446225

1. Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Rosecollection.dk har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leverings svigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Rosecollection.dk med information om, at vi har afsendt varen. Eftersom der gælder helt særlige regler for salg af håndkøbs lægemidler i Danmark beder vi dig derfor at være opmærksom på dette: Hvis du accepterer vores handels- og forretnings betingelser, bekræfter du samtidigt, at du ved køb af håndkøbs lægemidler og veterinærlægemidler er fyldt 15 år. Hvis du køber produkter som indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol gælder en aldersgrænse på minimum 18 år.

2. Betaling
På Rosecollection.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, MobilePay, Rosecollection.dk Webshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalings transaktionen gennemføres, vil dine betalings oplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalings transaktioner er gået igennem.

3. Levering
Vi tilbyder følgende leverings former:
Levering til din oplyste adresse
DAO - Levering til privat adresse
GLS - Levering til pakkeshop, privat adresse eller arbejdsplads

Bemærk, at enkelte leverings former kan være begrænset til bestemte post numre, samt bestemte tidsintervaller. Kun de gyldige leverings former vil være synlige ved gennemførelse af købet, og valg af levering. Forventet leveringstid er 1-4 hverdage, dog vil ordrer indeholdende bestillingsvarer som udgangspunkt have en længere leveringstid. Leveringstiden fremgår af den enkelte vare. Alle produkter på en bestilling sendes som udgangspunkt samlet, og der efterleveres altså ikke. Derfor vil den seneste leveringstid på et produkt afgøre den samlede leveringstid for en bestilling. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastnings perioder som fx efter Black Friday. Rosecollection.dk Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

4. Vilkår for køb af bestillingsvarer på Rosecollection.dk
Nogle af de produkter vi sælger fra Rosecollection.dk er bestillingsvarer. Det fremgår af informationerne om varen, når det er en bestillingsvare. Aftaler om køb af bestillingsvarer på Rosecollection.dk er først bindende, når du har modtaget en endelig ordrebekræftelse fra Rosecollection.dk. Det betyder, at når du vælger at lægge en bestillingsvare i indkøbskurven og herefter betaler, så er købsaftalen først indgået, når du har modtaget en e-mail fra Rosecollection.dk med en bekræftelse på, at vi kan levere varen til dig. Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel, før du har modtaget en bekræftelse og varen er afsendt.

5. Mængdebegrænsning og forbud mod køb med henblik på planlagt videresalg
Rosecollection.dk har mængdebegrænsning pr. ordre på udvalgte varer for at modvirke, at køb via Rosecollection.dk sker med planlagt videresalg for øje. For de varer,der er underlagt mængdebegrænsning, vil det ikke være muligt at bestille flere stk. end det maksimale antal, som vises på skærmen, når ordren afgives.
Såfremt Rosecollection.dk vurderer, at en kunde har forsøgt at omgå Rosecollection.dk regler vedr. mængdebegrænsning eller generelt køber med henblik på planlagt videresalg, forbeholder Rosecollection.dk sig ret til at annullere en eller flere af disse ordrer, uden at kunden i den forbindelse kan rette noget krav mod Rosecollection.dk.

6. Fortrydelsesret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos Rosecollection.dk
Fortrydelses fristen udløber 30 dage efter den dag du;
Har modtaget din vare
Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 30 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte Rosecollection.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

6.1. Returnering
Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Hvis du returnerer varer fra Rosecollection.dk, skal du selv betale udgifterne til returnering.
Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning. Hvis der fx fulgte en make-up fjerner med købet af en mascara, uden at dette kostede ekstra, skal begge dele returneres.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

6.2. Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Gavekort
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
Du bryder forseglingen på varer, som af sundheds beskyttelses- eller hygiejnenæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet
Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware

6.3. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

6.4. Tilbagebetaling af købs beløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage, herunder eventuelle leverings omkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leverings omkostningerne.
Hvis du har valgt en leverings-form, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke differencen refunderet.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs beløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.
Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Rosecollection.dk
Adressen, Post nr & By

6.5. Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular, som du finder i bunden af disse betingelser. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

7. Reklamationsret
Købelovens mangels regler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på Rosecollection.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, om byttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

7.1. Hvordan reklamerer jeg?
​​​​​​​Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte Rosecollection.dk Kundeservice. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Rosecollection.dk
Overdrevsvej 51, 3250 Gilleje

7.2. Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

7.3. Særligt vedrørende ure
Reklamationsretten forudsætter normal brug af uret og dækker ikke brugs- eller slidskader på rem og glas samt batteriskift.

8. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på Rosecollection.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for Rosecollection.dk. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

10. Klageadgang
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen har du følgende muligheder for at klage:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
Center for Klageløsning, via Klageportalen for Nævnenes Hus her
EU-Kommissionens online klageportal. Denne er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse salg@rosecollection.dk.

11. Forbehold og ansvars fraskrivelse
Rosecollection.dk Webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.    
Tilbage til indhold